Tep

13. dubna 2014 v 15:01 | 
Mamka mi dala dobrou věc. Při sportu je hodně důležitá tepová frekvence, která nám udává počet tepů, které srdce vykoná za 1 min a může být velmi dobrým pomocníkem při tréninku.
§ Klidová tepová frekvence (KTF) - měří se ráno po probuzení, několik dnů za sebou a z hodnost se udělá průměr. Pohybuje se v rozmezí 65-75 tepů/min, sportovci však mohou mít o dost nižší
§ Maximální tepová frekvence (MaxTF) - dosahuje se při maximálním zatížení a dokážeme ji udržet jen krátkodobě. MaxTF je ovlivněna trénikem a hlavně věkem.
K vypočítání MaxTF nám postačí tento jednoduchý výpočet.
§ MaxTF = 220 - Váš věk
Výsledek nebude zcela přesný, ale pro určitou orientaci to v pohodě stačí.
Hodnota TF nezáleží jen na věku, ale také na okolnostech při tréninku, jako je počasí, tempo běhu, výživa, únava a stres.
Optimální tepová frekvence na spalování je různá podle věku atd., ale je to okolo 140- 160 t/min. Pro lidi s nadváhou je to samozřejmě méně.
Ještě, že jsem to objevila, zjistila jsem totiž, že má TF je moc vysoká a já napřed potřebuji shodit tuky a až později nabrat svalovou hmotu a získat dobrou fyzičku.
Snad Vám tento článek pomohl tak jako měJ

Takto to vypadá měří to čas a tepovku


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama